Skärp dig!

Det är spännande att läsa inlägg från personer som kollat på programmet. Annicka är en av dessa. Så här skriver Annicka om sig själv:

"Jag heter Annicka. I andranamn heter jag Linnea men det har inte så väldigt stor betydelse. Jag är tjugoett år och bor i Stockholm, Sverige. Jag älskar att dansa, fotografera och kramas. Mina kompisar, te och ludd
iga filtar är bland det bästa jag vet. Jag älskar kaos nästan lika mycket som jag älskar ordning. Men mest älskar jag rymden och kärleken. Och människor. Jag tycker om att skriva och någon dag ska jag skriva en bok till människor som inte är så glada. När de har läst min bok ska de bli gladare än de var innan."

Hon tycker med andra ord, precis som jag, om att skriva och vill göra det för att göra folk glada. Jag var tvungen att fortsätta snoka om denna fascinerande fröken och det visar sig att hon även gör små filmer där hon experimenterar med sodastreamern och andra knaserier... Vilket jag väl kan känna igen mig lite i även där.

Annicka kunde inte kolla på hela programmet eftersom hon blev så irriterad att hon var tvungen att byta kanal. Sedan spydde hon nästan när hon "råkade" ramla in här på bloggen för att kolla genom den. Jag rekommenderar dig att gå in och läsa vad hon skriver på sin blogg. Okej, Annickas inlägg skiljer sig egentligen inte särskilt mycket från alla andra tjurskallar som inte riktigt vill fatta, och konstigt nog dessutom blir arga över, kaffekokargrejen. Kommentarer från dessa personer finns det ett helt uppslag av i Kaffekokarkokboken att fnissa åt. Ja boken inleds till och med med en av de värsta. Det som förvånar mig (och faktiskt gör mig en smula besviken) är att just Annicka, som verkar så skön med sina kreativa intressen och författarambitioner, är så trög.


Ett utdrag från en bokrecencion av Kaffekokarkokboken får bli en passande avslutning på detta inlägg:

"Varje gång jag i framtiden mår dåligt, känner att alla mina idéer suger eller är helt under isen kommer jag att ta fram den här boken och bara skratta rakt ut!"



Kommentarer
Postat av: Killmamman

hur man kan bli irriterad av uppfinningsrikedom och kreativitet av det slag du sysslar med är beyond me...

2011-10-02 @ 22:53:52
URL: http://killmamman.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Tänkte som du. Tjejen verkade ju helskön. Och så visade det sig att hon var inskränkt. Kan inte riktigt förstå att folk kan bli provocerade av kaffekokarmatlagning.

2011-10-02 @ 23:08:47
Postat av: Linnéa S.

Haha! Tur hon betonar att hon inte är avundsjuk när hon så uppenbart är det.



Du är bäst!

2011-10-03 @ 09:43:04
Postat av: Lisa mos

Kollade in tjejens inlägg på hennes blogg. Fattar inte varför det skulle vara så äckligt att laga mat i kaffekokare eller med våffeltång?! Det är uppfinningsrikt och spännande! Jag älskar din blogg, det är ett ljus i min annars så mörka vardag. Du äger! Kramar

2011-10-03 @ 15:51:17
Postat av: Anonym

Ja, jag vet inte om det gör dig lyckligare och gör andra glada att kalla andra för tröga och att vara en tjurskalle samt att de inte förstår vilket budskap du vill föra fram med dina recept.



Hon verkar ju bara att förklara sin känsla av att en söndag se din matlagning går till i tv.



Att man känner olika vid olika typer av tillagning må vara tämligen normalt, jag menar korvstoppning är väl inte en höjdare att titta på när de görs.



Likväl måste andra personer kunna få en äcklande känsla av när du använder en platttång till att laga mat och när man själv använder sin att platta sitt hår med och absolut inte vill laga mat med den.



Du lagar maten på ett sätt som provocera folk, vilket du redan vet om och utan att känna dig tror jag även att det är ditt sätt att föra fram ditt budskap dvs att vara unik/speciell.



Sedan är ju frågan varför du hänger ut henne, är det för att du själv blev provocerad av hennes inlägg? Jag menar hon själv länkade inte ens till din blogg men du som framgångsrik författare gör det till hennes.

2011-10-03 @ 17:10:39
Postat av: Katja

Tack för kommentarerna och de fina orden!



Anonym - Nej, det gör mig inte alls lyckligare, jag tycker det är sorgligt. Håller inte med om att jag "hänger ut" henne. Hon har skrivit ett öppet, oanonymt inlägg på sin blogg om mitt projekt som jag valde att reflektera över.



Japp, jag blev provocerad, det framgår nog ganska tydligt i inlägget. Jag tycker inte att Annicka verkar vara en inskränkt person, just därför det provocerar mig. Därför blev jag igår irriterad för jag tog det mer personligt och då kändes det faktiskt rätt gött att skriva av sig om det.



När random idioter skriver en massa skit struntar jag i vilket, går möjligen bara in och kommenterar deras inlägg där jag förklarar lite varför jag håller på med det hela. För jag vill inte detta ska vara något människor ska bli arga över, tvärtom! Antingen lugnar de sig och förstår efter att jag har kommenterat eller så fortsätter de att tycka jag är en fullständig idiot. Men! När folk som uppenbarligen verkar någorlunda vettiga gör samma sak tycker jag inte det är mer än rätt att ryta ifrån. Just eftersom jag tycker att de borde veta bättre och framförallt att jag tar det personligt.



En intressant diskussion, inte sant? ;)

2011-10-03 @ 20:22:57
URL: http://kaffekokarkokboken.se
Postat av: mirijam

Och av alla hemska saker man kan se på Nyhetsmorgon var det alltså din bok hon störde sig på. Hm.



Jag älskar bloggen och hoppas innerligt att tomten kommer med boken i vinter!

2011-10-03 @ 22:39:49
URL: http://mirijam.blogspot.com
Postat av: natalie

heja heja! ja missa dock nyhetsmorgon och måste nu leta upp klippet. kul att det finns ett sånt stort intresse kring din bok! :D

2011-10-04 @ 07:13:28
URL: http://nataber.blogspot.com
Postat av: Anonym

Skärp dig?

Ska hon skärpa sig för att hon har en annan åsikt än din.Extremt barnslig du är.Du kanske skulle hoppa ner i kokarn själv och bli pastej.

2011-11-20 @ 00:09:09
Postat av: Katja

anonym - nej, jag tycker inte hon ska skärpa sig för att hon har en annan åsikt. DU kan själv bli pastej. HA!

2011-11-20 @ 15:28:59
URL: http://kaffekokarkokboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0