Festivalmat a la Roskilde

När vi berättade för folk att vi skulle åka till Roskilde häromveckan vet jag inte hur många det var som frågade fnissandes "Ska du ta med dig kaffekokaren?". Nej. Jag skulle inte ta med mig kaffekokaren. OM det funnits något ställe i tältet att koppla in gamla Bettan hade hon självklart fått föja med, det hade ju varit hur praktiskt som helst! Däremot tog vi med ett stormkök som vi lagade mat i de första dagarna. Sen skulle vi bli tvungna att börja diska skiten och då köpte vi mat ute istället.

Jag testade häromdagen att anpassa den stormkökstillagade rätten till kaffekokaren. Det gick så klart finfint. Dan däremot gjorde en pastapåse på spisen som han tyckte blev skitäcklig (det hade förstås inte alls med att det var en annan smak på hans pastapåse att göra, utan faktumet att den var spislagad).



Tid
Sisådär en halvtimme

Ingredienser
1 pastapåse
Vatten (läs på baksidan av pastapåsen vilken mängd som behövs)
1 burk tonfisk
Salt
Peppar

Gör så här
Häll pastapåseinnehåll i kannan och vatten i bryggaren. Sätt på kaffekokaren. Rör om då och då. Vänta tills det nästan blivit klart och rör därefter ner tonfisken. Smaka av med salt och peppar. Stäng av kaffekokaren.

Servera kalaset i sann Roskildeanda på papptallrikar, med plastbestick, en cigg i munnen och tillsammans med nittonkronorsvin från Netto.






Nedan följer lite utav en bildbomb från Roskilde 2011.


Det där nittonkronorsvinet fanns i flera format och färger. Jag rekommenderar det vita i den drickvänliga förpackningen för att undvika onödigt rödvinsspill på exempelvis jeanskjortor (*blink* -> Danis).


Jag kan inte höger och vänster så Dan hjälpte mig på traven. De här motiven snackade vi (på fullt allvar) om att tatuera in på mina fötter. Och nej! Vi var enligt oss själva INTE fulla. Men det var vi visst.


En av de bästa konserterna var otippat nog Daniel Adams Ray. Inte jätteförtjust i honom men han bjöd på en rolig show med bra drag! Lite Timbaktu-uppträdande över det hela. Så den roligaste konserten att kika på var denna, den bästa låtmässigt var Tallest Man On Earth, bästa musikstunden var Portishead när hon sjöng Roads och den bästa konserten överlag var The Strokes. Bästa konserterna någonsin är fortfarande lätt Håkan Hellström 2009 och Mew 2005.


Dan sitter som en femåring. Han sitter alltid så här. Finns det någon annan vuxen människa som gör det?!


Nettovinet med matchande Nettokasse. Och det är strumpebyssorna som är lite stora, inte jag som har väldigt sladdrig hud på knäna.
Till pappa: Ja, det är en cigg i munnen men att röka på Roskildefestivalen räknas till kategorin "feströkning".



Dan framför Orangea när Bad Religion spelade på söndagen (och de flesta åkt hem).


Ett av favoritställena: I sandlådan i chill out-tältet.


En av de få bilderna på mig och Dan tillsammans. Dan väcker mig från en tupplur genom att sparka på mig.

Fler av Danis och Katjis privata Roskildebilder hittar du här.


Whaaa! Nu stressar Dan mig för vi ska iväg och handla.


Foto: Dan Sörensen (förutom de på Dan Sörensen som jag fotat).

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Men... är inte instruktionsritningarna på fel hand...?



Åh, Roskilde! Jag är så otroligt ledsen över att jag inte lyckades ta mig dit idag! Iron Maiden!

2011-07-19 @ 22:01:04
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: fifi

Så snygga bilder, Dan är ju grym! Och vad snygg du är på Nettobilden, wow! Och please, kan du inte tatuera in de där motiven?

2011-07-20 @ 09:48:25
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Lisa

Mössan! Mössan är verkligen helt fantastisk. Är det en åsna, nått annat eller ett fantasidjur?

Den påminner lite om en mössa jag tänkte göra förra veckan. Tanken var att den skulle se ut som Domo-Kun men till slut blev det istället ett blått fluff.

2011-07-20 @ 18:20:31
URL: http://kunguniversum.se
Postat av: Katja

Everlasting - Jo, den jäveln lurade mig!



Fifi - Taaaack! Hehe, då måste jag nog vara full för att tycka det är en bra idé... Eller iof, efter att tatueringsoskulden är tagen kommer jag kanske bli lite mindre kräsen. Ska bara komma på ett bra mönster att göra innan. Sen kan jag tatuera in tokiga monsterkatter på fötterna.



Lisa - Jo, jag tror det är en åsna. När jag köpte den var jag övertygad att det var en kanin. Sen började ett fyllo skrika DONKEY DONKEY DONKEY! Och efter ett tag förstod jag att det var efter mig. Då förstod jag även att det förmodligen är en åsnemössa jag köpt.

Sjukt nyfiken på att se hur dina mössor blir!

2011-07-23 @ 23:37:18
URL: http://kaffekokarkokboken.se
Postat av: Jimmy

Härliga bilder från en härlig festival. Dock hade jag ingen möjlighet att vara på plats i år. Inte varit där på ett par år i och för sig men åh vad jag saknar det hela. Suck. :/ /J

2011-09-19 @ 11:03:02
URL: http://www.jimmyoh.com/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0