Tävling - Vinn High Tech Microvågsugn!

Ni som känner mig sen några år tillbaka vet att jag älskar micron. Eller nu har jag ju min kaffekokare som gör matlagningen roligare men innan kaffekokartiden klarade jag mig inte utan micron eftersom spismatlagning är det tråkigaste jag vet. Därför kommer jag nu tävla ut en micro, tipsa om några av mina favoritrecept, samt köra en duell mellan kaffekokaren och micron.


Nya Max från Whirlpool.


Snygg micro va? Galet många funktioner som jag aldrig har provat på innan. Steam funktion, 3D mikrovågssystem, upptiningsfunktion som tinar maten sjukt mycket snabbare än vanliga microvågsugnar och crisp funktion. Maxad micro med andra ord...

Hur nice hade det inte varit att vinna en sådan micro?


Jo, skitnice! Det har jag nämligen gjort i och med att jag blev inbjuden att delta i Max Blog Award där man även kan vinna hem en stjärnkock vid namn Mattias Larsson som gör mat till en. Jag som föredrar kaffekokarlagat hoppas han i så fall bjuder på en sådan meny.


Eftersom jag nu fått den där nya coola micron behöver vi ju inte den gamla. Så den tävlar jag ut nu! Det är en vit KENWOOD micro i prima skick, något skitig dock, med massa olika features:
  • Display med lysdiodslampa som kan visa korrekt time, räknar ner tiden och visar inställningar (syns inte på bilden eftersom kontakten inte är inkopplad).
  • Auto Menu. Denna visar olika program som går att ställa in. Exempel på dessa program är A1 Reheat, A4 Meat eller varför inte A5 Pasta.
  • Microwave-knapp. Okänt vad denna gör.
  • Defrost-knapp. Lämpar sig utmärkt då maten som ska micras är fryst.
  • Clock/Pre-set-knapp. Denna ställer man antagligen klockan och pre-settar med.
  • Stop/Clear-knapp. Har du tryckt fel microinställning eller kokar maten sönder där inne fast tiden inte är slut? Det gör inget! Stop/Clear-knappen löser detta.
  • Start/+30Sec./Confirm-knapp. Detta är min favoritknapp och i stort sett den enda knappen jag använder. Med den fiffiga +30Sec-funktionen tycker jag inte det behövs någon annan inställning. Det är bara att maxa +30Sec-knappen till önskad tid är inställd.
  • Timer-Weight-Auto Menu-vridknappen. Denna är så hightech att jag faktiskt aldrig använt den. Har råkat stöta till den ett par gånger och då visas rena grekiskan i displayen. Detta löses enkelt med Stop/Clear-knappen.
  • Handtag som man enkelt kan öppna dörrluckan med och plocka in/ta ut mat.
  • I micron finns även en snurrplatta i glas som ger en någorlunda jämn uppvärmd mat om du har tur.
I detta pris ingår även ett plastskydd som kan sättas över tallriken för att undvika stänk från maten. Frakt är givetvis inkluderad i priset - om du bor i Göteborg vill säga. Annars får du stå för frakten själv.



Foto: Dan Sörensen.


Hur ska du då göra för att ha chansen att vinna denna charmiga microvågsugn? Det finns två olika tillvägagångssätt.

Det första alternativet är:


1. Skriv ett inlägg om Kaffekokarkokboken i din blogg.
2. Klistra in denna bilden i inlägget.
3. Länka till denna tävling i inlägget.
4. Skriv en motivering på varför just DU ska vinna en high tech microwave från KENWOOD.
5. Kommentera under detta inlägg att du är med och tävlar.



Annars går det andra alternativet lika bra:

Gå med i Kaffekokarkokbokens Facebookgrupp och skriv en liten hälsning (du kan gå med i Facebookgruppen även fast du inte vill vinna micron).


Lycka till!


Tävlingen pågår tills tidigast den 27/1 2011 eller tills jag blir av med micron/kastat den på tippen.



Läs mer om tävlingen jag är med i här.

Kommentarer
Postat av: Anne

HAHA du kommer ju lätt vinna :)

2011-01-20 @ 22:28:52
URL: http://annesfood.blogspot.com
Postat av: tina

Haha! Jag tackade nej till detta spektakel, men tipsade om dig. Det finns bara en endaste som kan göra detta till något kul och bra, och det är du.

2011-01-20 @ 22:50:06
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: Svenne

Oj, satt och fyllde i uppgifterna om din tävling och skulle nästan klicka på knappen för att länka till din tävling...som tur var upptäckte jag bilderna på hur skitig din mikro var. KUL! Hoppas att du vinner den där nya mikron!

2011-01-21 @ 07:56:35
URL: http://www.blienvinnare.com
Postat av: Emma-Lou

Hej Katja, vet du vad du kan göra av din gamla mikro? Gör rent den och skänk den sedan till en kvinnojour nära dig! Oftast flyr dessa kvinnor för livet utan att få med sig något - och vem fasen släpar på en mikro i första taget? ;-)

2011-01-27 @ 12:18:38
URL: http://www.finest.se/emma-lou

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0