Dejtingsoppan!

Förra hösten bjöd Dan hem mig på mat första gången. Vi hade hånglat några gånger men var inte tillsammans så jag tyckte det var stort att han skulle bjuda mig på middag. Lite B att han skulle bjuda på soppa... Men struntsamma, gick och skröt om det ändå.

Soppan var supergod så den surplade vi snabbt i oss. Sen fortsatte vi kvällen med att kolla på Anthichrist. Inte ens när hon klippte av sin klitoris förstördes romantiken. Sen flyttade jag in.

Här kommer receptet på soppan.



Tid
5 timmar

Ingredienser
7-8 små potatisar
1 morot
1 näve purjolök
1 grönsaksbuljong
Rosmarin
Dragon
Körvel
3 msk crème fraiche
½ dl mjölk
Persilja
Peppar
Salt

Gör så här
Skala och dela morötterna och potatisarna. Hacka purjon. Lägg detta i kannan, en buljongtärning i tratten och vatten i bryggaren. Vattnet ska precis täcka ingredienserna. Tillsätt även rosmarin, dragon och körvel (haha vilket fult namn på en krydda). Nu ska detta stå i en halv evighet eftersom det måste bli riktigt mjukt. Ungefär fyra timmar. Slå sedan av ungefär hälften av vattnet.

Vispa/hacka sönder ingredienserna med en visp/slev (eller använd en mixer om du har det). Häll i crème fraiche, persilja och mjölk. Rör om och värm upp soppan igen i typ trekvart. Smaka av med salt och peppar. Stäng av kaffekokaren.

Tänd några levande ljus och servera dejtingsoppan. Kolla gärna på någon fin film sen i stil med Antichrist eller liknande (t.ex. The human centipede eller I spit on your grave) och hånglet är garanterat.


Kooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooka.


Kötta.


Hälla.


Alla bilderna (förutom den första) tog vi ute i trapphuset. Iggy Katt ville visst också vara med.

Foto: Dan Sörensen.

Kommentarer
Postat av: Fifi

Haha, tänk vad lite soppa och splatter kan leda till :)

2011-02-01 @ 10:10:08
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Moma

2011-02-05 @ 15:48:17
URL: http://www.momaskitchen.se
Postat av: Moma

Hej hopp, jag ser att du har fullt upp med roliga saker, kul! Jag måste bara säga att jag älskar era bilder (eller Dans bilder kanske jag ska säga) de är verkligen helt fantastiska!



/Moma

2011-02-05 @ 15:50:08
URL: http://www.momaskitchen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0