Enkel lyxpasta!

Precis i början av min kaffekokarmatlagning gjorde jag ett liknande recept som detta. Kunde varken äta bacon, parmesanost eller soltorkade tomater på ett bra tag efteråt för urk va äckligt det blev (jag tror även du höll med va Jonathan?). Häromdagen gjorde Dan denna rätten på spisen och det var så himla gott, gick snabbt och var enkelt. Perfekt för kaffekokaren med andra ord. Särskilt en dag som denna då jag inte alls var sugen på att stå en massa timmar framför kaffekokaren. Jag har ju så klart blivit mycket bättre på kaffekokarmatlagning nu så det blev faktiskt supergott denna gången!



Tid
1 timme och 15 minuter

Ingredienser
Färsk tortellini, gärna med ostfyllning
Ca 100 g bacon (eller så mycket som du får plats med på plattan typ)
5 soltorkade tomater
Inlagd parmesan, typ 12 rutor (sån där god som man kan köpa på hemköp)
5 msk inlagd parmesan"sås"
4 msk röd pesto
Salt
Olivolja
Lite sallad

Gör så här
Sätt på kaffekokaren. Klipp till bacon och lägg det på plattan. Stek i ca 45 minuter eller tills det blivit knaprigt. Rör om då och då så att det inte bränns vid. Lägg bacon på papper så att flottet rinner av. Koppla ur kaffekokaren och diska av plattan.

Koppla in kaffekokaren och sätt på den. Lägg tortellinin i kannan, salt och olja i tratten och vatten i bryggaren. Brygg genom och låt stå i 10 minuter ungefär. Slå av vattnet och stäng av kaffekokaren.

Dela tomaterna och parmesanen och rör ner detta till sammans med pesto, parmesansåsen och bacon i kannan med tortellinin. Blanda ordentligt. Servera med någon fräsch sallad!
Jättegott (tyvärr lite fööör gott då jag fortfarande är proppmätt och kladdkakan vi bakat fortfarande är orörd..)!


Knaperstek bacon.


Koka tortellini.


Dela parmesan och tomater och götta ihop allt.


Foto: Dan Sörensen.


Kommentarer
Postat av: Frank

Ser gott ut :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0