Motiveringar Matbloggspriset

Matbloggsprisets sajt har de publicerat lite statistik och annat kul om tävlingen. Här är tre utvalda motiveringar (som dessutom får ett pris) till varför Kaffekokarkokboken skulle vinna! Va fina!


"Det här är den roligaste, mest nyskapande och knäppaste matbloggen jag någonsin sett. Fantastisk helt enkelt. Historierna och texterna är finurliga och lockar mer än ofta till skratt. Recepten varierar från superenkla till ganska knepiga men alltid med en unik och personlig touch. Fotografierna är fina, råa och roligt äckliga på samma gång. Kaffekokarkokboken är mat, humor och foto på högsta nivå och ett självklart val för mig när det gäller vinnare till Matbloggspriset 2010."

"Detta är en matblogg som sticker ut och är riktigt underhållande. Man kanske inte lagar så många av recepten men hur ofta gör man det med andra bloggar och matprogram? Detta är underhållning på ett nytt sätt. Katja har uppenbarligen inte speciellt mycket erfarenhet av matlagning men genom kreativitet har även hon lärt sig en hel del och gör mer och mer avancerade recept. Kan hon så kan alla."

"Det finns tusen och åter tusen olika bloggar, tv-program, tidningar, bilagor etc etc etc osv. Det finns tusen och åter tusen olika sätt att hitta recept på. Problemet brukar istället vara att hitta inspiration på. Jag är trött när jag kommer hem från jobbet och tittar i kylskåpet. Om jag däremot tittar i Katja Wulfts Kaffekokarkokboks-blog så blir jag glad och får lust att laga mat. Hon verkar helt enkelt ha en sprudlande glädje och det får mig att titta i kylskåpet än en gång och glatt laga till något. Hon inspirerar genom sitt kravlösa förhållningssätt till matlagning och framförallt så framhäver hon allt det roliga med att stå i köket – experimenterandet, det sociala, det roliga – oavsett om man står vid en spis eller vid en kaffekokare. Och det är egentligen det absolut viktigaste och bästa med matlagning."


Ni har ju så rätt! ;)


Foto: oskarpmask.wordpress.com


Ikväll ska jag kaffekokarlaga Borsjtj bara för att det stavas så lustigt (och för att Dan av någon konstig anledning blivit sugen på rysk mat). Kolla in receptet inatt någon gång!


Kommentarer
Postat av: Maria

Så sant!



Rysk mat. Björn, tänker jag på.

2010-11-22 @ 17:56:21
URL: http://bakahemma.blogspot.com
Postat av: Fifi

Så himla kul att du vann!

2010-11-22 @ 19:42:46
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: REbecca

Håller med om vartenda ord!

2010-11-22 @ 21:13:26
URL: http://rebeccalagarmat.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tjoho!!! Stort grattis till vinsten!!!



Du har fått en utmaning av mig om du vill!

Ha det bäst!



http://sandraskok.blogspot.com/2010/11/utmaning.html

2010-11-22 @ 22:32:13
URL: http://sandraskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0