Och så ännu mera kaffekokarkokboksradio..

En skön snubbe vid namn Aimo ringde till mig häromkvällen och ville jag skulle snacka med honom i hans program i Gellivarieradion morgonen därpå. Han sa att det skulle ta 5-10 minuter men vi hade det så trevligt så vi babblade på i nästan en halvtimme. Jag fick till och med lyssnarfrågor inskickade till mig! En fråga var:

- Går det att göra lockar i håret med elvispen?
Fniss.

Nu när jag lyssnade på det igen hör jag att jag hörde fel på den andra frågan som med var rolig.
- Man kan ju använda micron som bastu!?
Mitt svar blir lite goddag yxskaft då jag inte sändning tyckte frågan löd "Man kan ju laga mat i micron" och jag tänkte "A fan..".

Och jag hoppas att Aimo och Oden verkligen gör den där köttsoppan på scootermotorn som de pratade om. Vore kul att se!

Klippet kan ni ladda ner här (9e mars) och jag får börja snacka efter sisådär 43 minuter!



Och ni morgonpigga kunde lyssna på en morgontrött Katja imorse i Gomorron Väst. Roligt att Bente tyckte det var så skojigt att prata med mig! Klicka på bilden för att komma till sidan där det går att lyssna på klippet.


Kommentarer
Postat av: Milda Matilda

Min flygande Jacob ligger på is... Ska den göra det? Hu... Har verkligen fullt upp! C-uppsatsen går bra :)



Till när flyttar du den då? Ska läsa bloggen din, kanske får ett svar!

2010-03-11 @ 21:24:59
URL: http://tildars.blogg.se/
Postat av: HannaFindus

Skitroligt klipp!

Lyssnar på det nu (prokrastinerar läxor).

2010-03-12 @ 01:45:15
URL: http://hannafindus.blogg.se/
Postat av: HannaFindus

Så jävla kul att du utmanade en brödrost!

Go kaffekokaren, go!

Som sagt väldigt roligt och inspirerande klipp!

Tack för att du finns, sköna människa!

2010-03-12 @ 01:51:48
URL: http://hannafindus.blogg.se/
Postat av: Pernilla

det går att locka håret med elvispen kan jag berätta! när jag var liten hade jag ganska långt hår (eller ja, det har jag ju nu också visserligen) och ett av mammas dagbarn som hade snaggat hår böjde sig fram mot elvispen när vi bakade sockerkaka och sa: "känn, det blåser här!" så jag böjde mig fram, fastnade med hela kalufsen i elvispen, en rätt gigantisk tuss rycktes loss men det som blev kvar blev faktist alldeles lockigt. fast jag rekommenderar det verkligen inte... nu ska jag titta på dig hos aschberg! :)

2010-03-23 @ 11:57:48
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0