Kaffekokarkokboks.. Rap!

En ny låt har toppat min lista på favoritlåtar. Det är inte någon självklar artist som Mew, Håkan Hellström, Okkervil River eller någon av de andra utan en helt ny kille. Som dessutom rappar, det gillar ju inte jag i vanliga fall?

Snubben heter @GrovtInitiativ på twitter och hans nördblogg hittar ni här.




"ÅÅÅåååuuuh.. Varför tänkte inte jag på det?"


Så här rappar han..

"Se till å följ @karinadelskold - på nätet, i parlamentet - ser henne överallt som inga konkurrenter syns, tänk att det går att slå mynt av sitt nörderi, teknik och facebookgruppkomik. @notonmyshift - twitterikon och legendar, en klassiker som du nog säkert redan har på listan, om du missat får du spola tillbaka fixa till din miss och vakna. Med griskinden redo, hälsa rymdemannen - lagar nåt gott till grannen, youtubeklipp till landet, @rymdman: representativ för surdegsiver, hånad söderutopi med stil. Sen lulzarkocken nummer ett: @kaffekokarkock har bäst koncept. Jag banka mig själv i huvudet när jag sett något jag kunnat tänkt på själv så lätt.

@tovawellton, @listenbabygirl - Droplet droppar lätt sånt du aldrig hört, men nåt du alltid velat ha, gäller både på Twitter och på nåt dansgolv i din stad. När vi nu ändå snackar DJ:s – @hejsimon som Övre Medelklassen slaktar dig. Nedsaktad Abele, Näääk och Wayne - Fritzl choppar upp en underground-grej. @CFriman, skyddad men värt request, @kattenisabel du frågar härnäst. Alla med lås på kontot har såklart ett spännande skäl att hålla borta vem som helst. @lajvsonja Bang-bossen tillbaks på Twitter, skriver tight som tanktoppen på rapparn sitter. @sleepless_twitt länkar mest till sitt, men allt hon skriver värt en längre titt."


 



Bra va?! Fast vad betyder "lulzarkock"?


Kommentarer
Postat av: gustav

lulzarkock = du lagar mat på nåt galet sätt helt i onödan, alltså gör du det för lulzens skull. lulz som i LOL:s alltså. Jag överanvänder begreppet en del kan man säga.

2010-03-19 @ 20:18:24
URL: http://paparkaka.com
Postat av: Katja

Aaaahh.. Så klart! Kaffekokarlulzarkock. Låter bra!

2010-03-20 @ 10:55:20
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/
Postat av: mAria

Tackar, vilken bra! Blev glad.

2010-03-22 @ 13:05:32
URL: http://stroke.blogg.se/
Postat av: Anonym

www.strawberrymiix.blogg.se

2010-03-29 @ 23:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0