Flygande Jakob - Kockduell.

Fick en lustig kommentar igår av Milda Matilda.

Katja! Ska vi tävla om vem som gör glassigast middag eller? Tror att ena av oss lägger ner liiiiite mindre energi på sin :)

Härliga inlägg! Finns få som du.

/Tilda


En utmaning kan jag ju inte motstå. Särskilt inte om utmaningen är inbäddad i smicker. Klart vi ska tävla.

Okej, efter några kommentarer fram och tillbaka har vi kommit fram till att vi ska göra Flygande Jakob (jag VET det har stått att det är mitt paradrecept men har aldrig tillagat det i en kaffekokare faktiskt) och den ska vara gjord innan måndag natt (tog mig friheten att flytta fram "deadline"). Sen har vi inte kommit fram till så mycket mer men jag antar att någon/några får tycka till om vilket recept som är bäst. Det borde ju provsmakas men kan bli svårt. Hmm. Äh, jag vet inte riktigt hur vi ska göra men det löser sig sen.

Är fler sugna på Flygande Jakob nu i dagarna är det bara att joina. En regel som jag nyss kom på är att det är helt tillåtet att fullständigt slakta originalreceptet på Flygande Jakob, hitta på egna varianter på receptet och fortfarande kalla det för just Flygande Jakob. Om man nu vill det förstås.


Gör man rätten på otraditionellt vis tycker jag dessutom att man ska få pluspoäng..


Detta var vad som hände under senaste Flygande Jakob försöket.

Kommentarer
Postat av: F E L I C I A

Jag bor i dalarna men jag lyssnar inte på radio särskilt ofta, en läskig slump att jag hamnade här bara! :O Tack för dina komplimanger också förresten! vet du vad jag tycker? Att du ska anmäla dig till "halv åtta hos mig" och laga kaffekokarmat i TV och visa världen hur bra det är! :D

2010-03-09 @ 13:57:08
URL: http://flickamedkjol.blogg.se/
Postat av: Lexi

Häftigt! :-)

2010-03-09 @ 21:35:38
URL: http://lexismode.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Råkade hitta din blogg av en slump. Blev kär. Min kaffekokare darrar i ett hörn.

2010-03-09 @ 21:52:06
URL: http://juristan.blogspot.com
Postat av: Milda Matilda

Yes, måndag kanske jag hinner med! Ska försöka, men med all skola + nytt jobb är vardagen tight!

2010-03-11 @ 21:27:11
URL: http://tildars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0