Tapasafton med Ridderheims & Spot and Tell!


Foto: Tina Sjöstedt
Hämtat i Spot and Tell fan page


Mamma och pappa har världens bästa lya i Spanien jag en gång i tiden hade tid att åka till med jämna mellanrum. Ja, jag bodde där till och med ett bra tag och det var wuuunderbahr! Soligt, varmt, precis nere vid havet, billig öl, Sangria och Tapas.. Det är mycket tapas just nu i kaffekokarkokboken och snart kommer en uppdatering på hur det egentligen gick i Årets Tapaskreatör.

Igår hade vi (Spot and Tell, ja men det är ju där jag jobbar på riktigt hallå!) ett event tillsammans Ridderheims som bjöd på Tapas Take Away i Jerlovs nya, tjusiga lokaler. För ett tag så kändes det lite som att vara i Spanien igen. Nästan iaf.. Jag berättade för Ridderheims att jag hamnat i Tapasfinalen och de såg mäkta imponerade ut minsann! Sen berättade jag lite mer om min rätt och beundran byttes ut mot en viss skepsis.. I alla fall! Vi blev bjudna på ett tjugotal goa rätter (totalt släpps drygt 40 rätter), till och med en bläckfiskrätt! Den smakade konstigt nog (?) inte ett dugg som min bläckfisk, men god var den ändå. Svårt att välja en favorit (jag stoppar ju glatt i mig det mesta), men var väldigt glad i Torta de Jamón Ibérico. Den går alldeles utmärkt att värma upp på kaffekokarplattan dessutom.


Foto: Terese Mörtvik
Hämtat i Spot and Tell fan page

Vi fick en goodiebag med oss hem till Dans, Iggy Katts och Gucci Katts stora förtjusning. Kanske tänkte dom att va gott det ska bli med ordentlig mat?! Hmm.. Aja. Jag, Dan och Iggy brukar ju gå till parken och ha picnic titt som tätt och nu kommer vi absolut ha tapas-picnic. Kanske detta till och med kan locka med fetknoppen Gucci Katt ut på äventyr som brukar föredra siesta framför promenader.

Hasta luego!


Jag jobbar som medlemsansvarig på Spot and Tell och måste lägga till att det var jätteroligt att få träffa flera av våra medlemmar. Är du inte medlem i vår fan page tycker jag du ska bli det. Ju fler medlemmar vi har desto oftare kan vi ordna upp roliga gratisupplevelser!


Skål!
Foto: Jennie Benjaminsson
Hämtat i Spot and Tell fan page

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0