Filmsugna?

För några veckor sedan fick jag och Dan för oss att vi skulle göra en kaffekokarkokboksfilm. Den tog ca 7 timmar att filma, den ska utspela sig under 2½ timme men ska kortas ner till cirka 5 minuter. Redigeringen har vi inte orkat börja på ens, tog hundra år bara att få in allt material i datorn (jag trodde det skulle bli klart på en kväll). Vi har lagt det filmprojektet på is tills vidare..

MEN! Däremot gjorde vi en kortare film på ett annat kaffekokarrecept. Fick svar från självaste Detektivbyrån idag att de tyckte det hela var roligt och att det är okej att använda deras låt som filmmusik! Filmen är så gott som klar, den ska kortas ner på vissa ställen där den känns lite långsam (men jag gör ju receptet i kaffekokaren, hallå?!). Lagom tills nästa torsdag kommer den i alla fall att vara klar. Då är det premiärvisning minsann på Mitt Andra Hem på 2:a Långgatan här i Göteborg.

Kom förbi, drick lite öl och kika på kaffekokarkokboksfilmen "Tomtesviss" vet ja!


Det är förresten min vän Björn, och hans kollega, som ligger bakom klubben The Camera Loves You där filmen ska visas. Kika in på deras Facebookgrupp och mer om eventet (som kommer att uppdateras inom kort).


Bakom kulisserna på "Tomtesviss".

Kommentarer
Postat av: Victormelissa

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2011-04-28 @ 07:53:59
URL: http://victormelissa.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0