MarshJELL-Ow!

Gör ni något mysigt nu på alla hjärtans dag eller tycker ni bara det är något såntdärnt tramsigt, amerikanskt jippo som blivit poppis nu för att butikerna ska tjäna pengar? För det gör dom! Definitivt på mig som älskar den amerikanska delen inne på ICA. Där finns alla möjliga roliga och sliskiga saker. Senast hittade jag lite grejjor som är perfekta för alla hjärtans dag kaffekokarmatlagning! Jag önskar er en Go dag med detta recept!



Tid
Ca 4 timmar (med kylning)

Ingredienser
1 paket JELL-O (85 g)
5 dl vatten
Marshmallows

Gör så här
Häll JELL-O pulver i kannan och hälften av vattnet i bryggaren. Sätt på kaffekokaren. När vattnet har runnit genom så rör om tills allt pulver har lösts upp. Tillsätt resten av vattnet (kallt) och rör om igen. Häll ner lite mini marshmallows i JELL-On och ställ den på kylning i några timmar. Toppa med ännu fler marshmallows, servera och mys!
Jättegott!

Som ni ser på bilderna glömde jag bort att tillsätta marshmallows som jag kan tycka är lite halva grejjen med receptet. När jag kom på det var det tyvärr för sent och JELL-On hade redan börjat stelna. Jag ska minsann snart göra om min MarshJELL-Ow, då med hemmagjord JELL-O och med marshmallows inuti.


Koka upp vattnet.



Låt stelna.



Foto: Dan Sörensen.




Kommentarer
Postat av: Charlotte

Super snyggt! Men var det gott? ser ut som gelé :) Har du testat göra vit-choklad-musse i kaffekokaren (jag har inte), men kan tänka mig att det skulle fungera om du tillåter dig att använda en elvisp!

2010-02-15 @ 11:27:58
URL: http://vinomat.blogg.se/
Postat av: Jonathan

Jello-O:n kan med fördelad även användas tillsammans med sprit. Hälften vatten och hälften vodka, så får ni det lite roligare när ni äter dom!

2010-02-15 @ 13:29:18
URL: http://eneberg.blogspot.com
Postat av: Katten

Tack joni för tipset! Om du står för kalas i helgen står jag för JELL-Oshots!

2010-02-15 @ 14:00:23
URL: http://kaffekokarkokboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0