Dagens Tips #1 - Använd filtertratten!

Dagens tips! Dagens tips! Lalalalalla, dagens tips! (Någon mer som tycker Jesper Rönndahl är en rolig prick?)


Okej, detta är mitt lilla tips för dagen.



Använd filtertratten!
För att få den perfekta smaken på kaffekokarlagad mat måste filtertratten användas. Då många kryddor har egenskaper som påminner om just kaffebönans kan man på samma sätt utvinna den bästa smaken genom att placera kryddorna i filtertratten. På bilden används inget filter men till vissa kryddor ska det användas. Tex lagerblad och timjan. När vattnet passerar är det med en hastighet och en temperatur som är ultimat för kryddorna (precis som med kaffebönans!).

Resultatet blir minst lika bra som om självaste Per Morberg hade spislångkokat det.


Detta kanske bara är en teori jag har.. Köper ni inte den kanske ni köper att jag lägger kryddorna i filtertratten för att det ser kul ut bara. Och för att tratten inte ska känna sig utanför.


Kommentarer
Postat av: Annika

Snällt av dig att tänka på trattens känslor :-)

2010-04-08 @ 21:04:49
Postat av: sugar

Gör du aldrig mat på spisen?

Jag tänkte om man blir sugen på ungsgrillad oxfilé;)



Hälsningar Sugar

2010-04-08 @ 22:53:37
URL: http://sugarlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0