Cake of Sweden 2010!

Är det inte knasigt hur upprörda människor kan bli när man har ett intresse som kanske inte är som alla andras? Bland alla fina blogginlägg och kommentarer hittar jag ditten och datten där folk skriver all möjlig skit (då menar jag inte småironiska kommentarer här och där utan heeelt tossiga saker). Som om det jag pysslar med vore något hemskt? Dumt, opraktiskt, ohygieniskt och allt vad det nu kan vara - javisst! Det är ju klart att det är! Det gör det hela mycket roligare! Men att människor inte kan se vad det egentligen handlar om är väl konstigt? Klart jag fattar att en spis är mycket "bättre" att laga mat på. Men det handlar inte om att laga mat! Det handlar om att jag gör det jag tycker är kul och det får mig att må bra. :) Tycker jag ni med ska göra!

Oavsett vad folk tycker.

Enligt många har jag visst alldeles för mycket tid över också (vem skulle inte vilja ha det?). De senaste dagarna har jag inte haft en sekund över och det har därför blivit hämtemat varenda dag. Har nämligen jobbat non stop med vår nya kampanj. Jag jobbar som sagt på Spot and Tell (alla ni twittrare, bloggare och facebookare in med er där nu och bli medlemmar) och precis just nu för några sekunder sedan öppnade vi kampanjen Cake of Sweden! Jag säger bara en sak...

Klaaaaaaaaaaaaaaarrraaaaaa....
Fäääääääärdddiiiiiggggaaaaaa....
BBBBBBBBAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKAAAAAAAAAA!!!!

Ni kan ju vinna en resa till Shanghai hallå?! Och hur coolt vore det inte att vara personen bakom "Cake of Sweden"?!


Baka nu då!

Kommentarer
Postat av: Annika



Lärdom nummer 1 av denna blogg:

"Det handlar om att jag gör det jag tycker är kul och det får mig att må bra. Oavsett vad folk tycker." (dagens inlägg). Är det inte det livet handlar om?



Lärdom nummer 2: i denna stressade tidsålder då folk (läs "ungdomar") hoppar av otålighet om de får vänta - är det väl underbart att laga mat lååååångsamt istället för 2 minuter i micron.



Lärdom nummer 3: var personlig i det du gör, hitta din egen nisch utan att bry dig om vad andra tänker, så får du inte bara roligt utan också framgång.

2010-04-06 @ 20:20:08
Postat av: fifi

Åh, att folk orkar störa sig så mycket. Jag fattar det inte, det är ju inte så att du tvungar dem att laga mat på ditt sätt, så gillar de inte det du gör är det väl bara att rycka på axlarna? Det är så trist med folk som bara är griniga och sprider pissiga kommentarer.



Jag tycker att det du gör är en jättekul grej!

2010-04-06 @ 21:18:38
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Fia

Tänk att folk inte har annat för sig än att klaga på andra... Jag gissar att de bara är tjuriga för att inte DE kom på det fiffiga i att laga mat med en kaffekokare. Och att de önskar att de hade tid att lägga på långkok. Nä, bortbort med såna negativa nissar och fram med fler påhittiga och underbara människor som du!



Och förresten...har du några fler chokladiga recept?

2010-04-06 @ 22:15:59
URL: http://www.dulcisvita.se/bubbel/
Postat av: Tobbe

Åh fanv ad fina ögon! =)

2010-04-07 @ 02:12:10
URL: http://tobbees.com
Postat av: Fingal

Hallåj. Efter att ha läst din kommentar inser jag att du förmodligen inte såg det komiska i mitt iblogginlägg, vilket jag tror och hoppas att dom (kanske) 5 personer som läser den gjorde. Även jag gör saker med "glimten i ögat" även om det tydligen inte uppfattades så. Trist att du tog illa vid dig och för det ber jag om ursäkt och för övrigt är det väl bara att konstatera att när det kommer till matlagning är smaken som baken.



Hälsningar

Figge

2010-04-07 @ 16:40:26
Postat av: fifi

Det är ju bara det att det dröjer några veckor innan vi får hem lille Alladin och vi vill ha hem honom nu! Omedelbar behovstillfredsställelse tror jag att det kallas :)

2010-04-07 @ 17:08:35
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Bitterfittan

hur är din onsdag sötnos? (:

2010-04-07 @ 20:32:07
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Tobbe

Varsågod. :) Hoppas allt är bra. :)

2010-04-07 @ 21:43:15
URL: http://tobbees.com
Postat av: Bitterfittan

allt är bara bra här tack (: har degat som tusan hela kvällen. vad har du hittat på?

2010-04-08 @ 02:10:11
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: sugar

ojojoj.. vad spännande;);)

2010-04-08 @ 22:57:02
URL: http://sugarlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0