Äkta studentmat #1 - Findus Spaghettiringar i mild tomatsås

Jag har så fruktansvärt dålig koll på mina pengar. Jag fattar inte hur saker och ting ändå löser sig när jag verkligen har noll koll. Har haft en lägenhet ståendes i Lomma sen i december och eftersom jag bor i Göteborg kom jag på att det är onödigt. Det är förvisso rätt gött att åka ner någon helg då och då men nu när CSN-bidraget snart slutar komma in på kontot får jag sluta med lyxhelgerna i Lomma och hyra ut skiten. Då tjänar jag ju nästan lika mycket pengar i månaden som CSN-pengarna helt plötsligt..

Igår slog det mig att det inte alls fungerar såhär. Jag tjänar ju inte ett skit. Jo, möjligen ett par futtiga hundralappar eftersom lyan hyrs ut möblerad. Men däremot betalar jag inte en massa i månaden för en Lomma-lägenhet som jag aldrig är i. Att skaffa den lägenheten måste vara det dummaste infallet jag fått sen jag fick för mig att köpa träningskort. Varje träningstillfälle har kostat mig över 1000 kronor (ja om man delar priset på antal träningstillfällen) och det syns ju inte ens att jag tränat!!


Jag ska börja bete mig som den CSN-tagaren jag faktiskt är och lägga upp snålrecept på mina favoritstudenträtter.
Mamma kommer bli alldeles till sig nu, hon älskar spaghettiringar..



Tid
50 minuter

Pris
15 kronor ungefär

Ingredienser
En burk Findus Spaghettiringar i mild tomatsås
Eventuellt salt och peppar

Gör så här
Häll spaghettiringarna i kannan och sätt på kaffekokaren. Låt stå i nästan en timme. Rör om då och då. Smaka av med salt och peppar om du tycker det behövs. Stäng av kaffekokaren och servera med ett glas vatten.
Jättegott och jättebilligt!



Kaffekokarkoka upp ringarna.


Jag får förresten många frågor om var jag har köpt mina hjärtformade skålar!! Det är mamma som gett mig dom! Hon i sin tur har köpt dom av sin polare Lena som har en butik nere i Skåne som heter Margull. Ring Lena så kan hon säkert hjälpa er att få tag i dom ifall ni vill servera hjärtformade rätter i fortsättningen. Hälsa från mig.


Kommentarer
Postat av: Fifi

Wow, vilken duktig lite katt-tjej du har! Hon ser ut att storgilla promenader!



Jag ska göra både tråkiga och roliga grejer i helgen. På söndag ska vi begrava vår älskade Gollum. Han dog ju i januari, men eftersom det har varit tjäle i marken har vi fått vänta med begravningen.



Men kul ska jag ha innan dess! Idag blir det god mat och gott vin med goda vänner och i morgon blir det mys med pojkvännen!



Ska du hitta på nåt kul?



kram

2010-04-30 @ 12:37:19
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Annika

Sådan här mat har jag inte lagat sedan jag var aupair i Paris :-)

Min favvis är annars kokt spagetti som man häller en rå äggula över. Plus grovmalen svartpeppar ... och en multivitamintablett



Måste skryta lite. Har för första gången i mitt liv NÄSTAN använt upp ett träningskort. Köpte 25 gånger för 2000 kronor, och har använt 20. Vilket framsteg!

2010-04-30 @ 20:27:22
Postat av: Annika

Fifi - en nyfiken fråga. Var har ni haft Gollum sedan januari?

2010-04-30 @ 20:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0