Snabb Dejtingsoppa.

Ibland finns det inte tid hålla på att laga mat i flera timmar. Man kanske måste jobba, plugga, passa barnen eller ha en dejt!? Så min brors käresta, Charlottas, matlagningstips var idag uppskattat då jag skulle på det sistnämnda. Hon är uppenbarligen en mycket vis kvinna och hennes karriärsblogg hittar ni HÄR.



Tid
1 timme

Ingredienser
2 port
1 påse Knorrs Italian tomato soup
Feta
Kesella
Falksalt med chilismak
Peppar
Persiljekvist

Gör så här
Häll Knorrsoppan i kannan och låt stå i en timme. Hångla under tiden det puttrar. Salta och peppra. Häll av soppan i en djup skål och tillsätt tärnade fetaostbitar. Jag har av någon anledning blivit beroende av Kesella och vill därför ha i det i soppan med. Toppa med persiljekvist! Ät. (Fortsätt hångla.)
Jättegott!


Kommentarer
Postat av: Karin

Det här är ju en helt underbar idé! Jag älskar det! Började skratta som ett äkta sär när jag såg dina varmkorva ligga helt dränka i kannan. Rolig matlagning är bra. Bauta!

2009-11-20 @ 17:45:19
URL: http://karinskampf.blogspot.com
Postat av: katten

hehe tack! ja fler korvrecept kommer det bli. det är kul att kolla på korv i kaffekanna av nån anledning. det tycker även jag.

2009-11-20 @ 20:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0