Kräftkaffekoktpytt toppat med lite grönt!



Ingredienser
2 port

250 g Tagliatelle
0,7 l vatten
Vitlök
2 msk olivolja
170 g kräftstjärtar
Citron
Avocado
Fetaost
Lite grönt


Gör så här

Häll vatten i bryggaren och sedan Tagliatelle i kannan. Låt stå i ca 10 minuter. Häll av vattnet och Tagliatelle.

Skala och krossa vitlök efter smak. Häll olja i kanna och vitlök tillsammans med kräftstjärtar däri. Låt stå i 15 min.

Riv skalet och pressa saften ur 1/4 citron. Häll detta tillsammans med salt, peppar, fetabitar och avocadobitar i kannan med kräftstjärtarna och rör om. Blanda med Tagliatellen och servera. Toppa med lite grönt!
Jättegott!


Kommentarer
Postat av: Ayona

Katja, detta är kreativitet på hög nivå! Det är först nu jag tycker att matlagning har blivit en konst!

2009-06-14 @ 13:31:31
Postat av: ydha

men alltså, hur går det att koka kaffe i denna kokare nu efter alla dina experiment? eller du kanske inte kokar kaffe alls? ingen utmaning i det kanske...

2009-06-14 @ 20:07:20
URL: http://ydha.blogg.se/
Postat av: katten

ydha, håll ut. jag kommer lägga upp hur man gör kaffe med en dag när jag blir sugen.

2009-06-14 @ 20:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0