Brödrost sökes!

Jag fick en mycket intressant kommentar från Leif efter förra inlägget..

Jag har alltid tänkt på falukorv och blodpudding som de givna sakerna för brödrosts-matlagning.
Det är mest ovilja mot råvarorna som stoppat mig från att prova.

/L



Jag har ingen egen utan använde mig senast av min pojkväns brödrost. Då jag inte tror att han uppskattade fiskpinneincidenten och än mindre kommer uppskatta kommande blodpudding/falukorvsexperiment (han är vegetarian) undrar jag om någon har en gammal brödrost ståendes (eller kaffekokare som jag alltid är på jakt efter)?



Låt kampen mellan kaffekokaren och brödrosten börja!


Hmmm.. Vad kan man brödrosta?
- Bröd
- Fiskpinnar
- Falukorv
- Hamburgare
- Blodpudding

Kommentarer
Postat av: Mikaela

frysta våfflor kan man köpa nuförtiden, vispa grädden under tiden som brödrosten gör sitt! :)

2009-12-02 @ 17:02:49
URL: http://www.njutmaten.blogspot.com
Postat av: katja

oh, det låter ju tom gott! kaffekokaren min kommer ju inte ha en chans just i våffeltillagning tror jag..

2009-12-02 @ 17:22:55
Postat av: tina

Nu har jag visserligen ingen brödrost, men bara så att du vet så hade du inte fått rosta blodpudding i den! Jag får kalla kårar bara av tanken!



Istället för att rosta rotfrukter i ugn kanske du kan koka (tunna rotfruktsstavar) i din kaffekokare och sen rosta dom i brödrosten? ;-)

2009-12-04 @ 09:22:38
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: katten

tina, hade jag fått steka blodpudding på din kaffekokare då?? ;)



jag gillar ditt samarbetstänk mellan kaffekokare och brödrosten. jag har just nu blivit smått galen och tänker mig att de är lika mycket ovänner som tyson och han tyson bet av örat på. men i slutet på kampen vore det faktiskt rätt gulligt att låta dom bli vänner och samarbeta. då är ditt tips klockrent!! det låter ju riktigt gott.



jag kanske borde skaffa mig riktiga vänner.

2009-12-04 @ 12:10:02
Postat av: tina

Haha!



Nej, du hade inte fått steka blodpudding på min kaffekokare heller (om jag haft en sådan). Det är tur att du har en egen. Och en brödrost får du önska dig i julklapp.



Trevlig helg vetja!

2009-12-04 @ 17:45:14
URL: http://www.pickipicki.se
Postat av: katten

uh.. den e inte så trevlig nu. hur kunde jag packa ner alvedon??!

2009-12-05 @ 12:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
dansorensen

Visst gillar du Kaffekokarkokboken?

RSS 2.0